The Preventive Use of Emotional Education in Well-being and Mental Health Care
PDF (Español)
HTML (Español)

Keywords

emotional education
well-being care
weel-being
mental health

How to Cite

Tena Suck, E. A. (2022). The Preventive Use of Emotional Education in Well-being and Mental Health Care. Revista Internacional De Educación Emocional Y Bienestar, 2(2), 9–14. https://doi.org/10.48102/rieeb.2022.2.2.40

Abstract

.

https://doi.org/10.48102/rieeb.2022.2.2.40
PDF (Español)
HTML (Español)

References

Bonfiglio, J. I. (2020). La pobreza más allá de los ingresos: nuevo informe sobre pobreza multidimensional 2010-2019: Introducción de datos fundados en un Enfoque de Derechos. EDSA Serie Agenda para la Equidad 2017- 2025. Documento de trabajo. Argentina: Observatorio de la Deuda Social Argentina, Barómetro de la Deuda Social Argentina, Universidad Católica Argentina. https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/9521

Gaitán-Rossi, P., Vilar-Compte, M., Teruel, G., y Pérez-Escamilla, R. (2021). Food insecurity measurement and prevalence estimates during the Covid-19 pandemic in a repeated cross-sectional survey in Mexico. Public Health Nutr., 24(3), 412-421.

Guterres, A. (2020). Los servicios de salud mental son parte esencial en todas las respuestas de los gobiernos al Covid-19. Ginebra: ONU. https://www.un.org/es/coronavirus/articles/servicios-de-salud-mental-respuesta-gobiernos-covid-19

Levenson, R. W. (1999). The intrapersonal functions of emotion. Cognition and Emotion, 13, 481–504.

Trimble, J. (2003). Cultural competence and cultural sensitivity. En M. Prinstein y M. Patterson (eds.), The portable mentor: Expert guide to a successful career in psychology (pp.13-32). Países Bajos: Kluwer Academic/Plenum.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2022 Universidad Iberoamericana